2010. augusztus 29., vasárnap

I. terápiás képzés Pesten-egy igazán ígéretes nap

Igazából vasárnap óta fogalmazódóik bennem a gondolat, hogy mit is kellene írnom 3x neki is kezdtem! Azonban még nem tudtam elhinni mi is történt.
Ugyanis vasárnap csodálatos dolog történt velünk.
Az egész ott kezdődött, hogy már pár hete megbeszéltük, hogy felvesszük a kapcsolatot Belényi Beával, hogy elvállalna e minket képezni.(Ő nagyon nagy név ebben a szakmában) Minket is és az ebeket is egyaránt! Ő hétköznap nincs itthon szóval nem volt biztos, hogy tud vállani, így először nem akartam beleélni nagyon magam! Aztán jött a hír, hogy vállal minket! Nagyon boldog voltam és izgatottan vártam az elkövetkező képzés időpontját. Ez a nap 29.-én vasárnap volt, szerintem nem fogom elfejteni ezt az időpontot.
Elég körülményes volt az eljutásunk, de ez egyáltalán nem érdekel, hajtott a cél,amire már nagyon régóta vártam, ugyanis minden kiderül, hogy Fanni alkamas lesz e terápiás munkára. Kicsit félelemmel is álltam a nap elé, de bíztam a kutyámban, bíztam Fanniban. Tudtam, ha lazán veszem és csak egy normális képzésnek fogom fel, akkor ő sem fogja ezt megérezni azt feszültséget rajtam. Hát nagyon nehéz volt leplezni az izgalmam...nagyon izgultam!!!!
Először ebeszélgettünk, kinek mi a gondja stb. Én említettem Fanni viharban való félelmét, ami több mint valószínű, hogy vele született. Mindeközben Bea tényleg olvasott a kutyákból. Én említettem, hogy Néha Fanni megáll és nem akarja teljesíteni amit kérek tőle, erre Be azt mondta, igen tudja mitől van, hisz azt mondta túl hangosan és magas hangon szólok hozzá. Elmondása alapján Fanni egy extra érzékeny kutya és bőven elég ha finoman és halkan kérek valamit egészen biztos, hogy teljesíti. A következő feladat a "kiborítós" volt (ami röviden annyit jelent, hogy a kutyát kikötik egy fához a gazdi mögötte áll, a lényege, hogy a vizsgáztató szemkontaktust keresve fenyegetően közelít az ebhez) a legtöbb kutya erre egészen biztos, hogy kitámadna, de egy jó terápiás kutyának végig nyugodtnak kell mutatkoznia.


F
anni iszonyat jó fej volt, oda pislantott, aztán nézte a legyeket, mintha tudatosan akarta volna lefoglalni magát Egyszer rám nézett amire Bea azt mondta, hogy Fanni megkért, hogy" anya ki ez és mit akar?... oldd meg a helyzetet!". Ahogy Bea közelebb ért és a feje fölé hajolt Fanni felnézett és megnyalta.
Ezek után ezt a feladatot nem kell már megismételnünk.:)))
A hazavezető úton éreztem hogy keveset beszéltünk a csajokkal. Mindenki emésztgette a dolgokat sokat kell még nekünk tanulnunk, hogy megértsük kutyáink jelzését hisz nem velük van a baj, hisz jó alapanyagok. A többi rajunk múlik.

Még tisztán emlékszem, hogy abban a hatalmas havas januári napon Fanni mennyire nem akart dolgozni. Mint később kiderült Nikolnak nem tetszett, hogy Fanncsa ennyire motiválatlan.




Nagyon gyúrtam az elkövetkező hónapokban, hogy felzárkózzunk a többiekhez. Hihetetlen számomra, hogy cirka 6 hónap alatt mennyit fejlődtünk.

Kérdeztem Beát, megpróbálhatom e az őszi vizsgát…IGENT mondott!

Úgy tűnik révbe látszódik érni az álmom…



4 megjegyzés:

  1. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy Fanni extra jassz :D

    VálaszTörlés
  2. csókolom, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy írtó motivált volt ha labdáról volt szó és akkor nem érdekelte a hideg meg hogy vizes a ruhácskája :D
    szívből gratulálok! mert az után a havas, hideg nap után tényleg Ti voltatok a legkellemesebb meglepetés a fejlődésetekkel! <3

    VálaszTörlés
  3. Jóó van naaa! Egye fene! Akkor labdamán a kutyám!!!::D :D :D

    VálaszTörlés