2010. július 23., péntek

Mindennapok

Hát az eddigi napok eseményét nem mondanám unalmasnak, hisz minden napra kijutott valami és nem unatkoztunk. Bár az ebzetek nagyon nehezen viselik a meleget. Ezért napok óta kint van a kis kádjuk, hogy hűtsék magukat. Még a cicák is kipróbálták...vagy talán ügyetlenek voltak?!:D
Leonak is kijárt a hűsölésből és megfürdettem.
És felavattam a furminátorunkat. Iszonyat jó ez a szerkezet Leoból rengeteg szőr jött ki és még a fürdés előtt is fényessé tette a bundáját. Angliából jött és nagyon gyorsan itt volt hál' istennek, már tényleg megváltás volt a kutyiknak is! (Köszi Nikol és Lilla :*)
Szerdán Egerben képződtünk.
Nagy sajnálatomra a volán egy gazdival csak egy kutyit enged fel a buszra így most választanom kellet.:( Sonjára már rá félt a tanulás így ő volt soron. Természetesen itthon is tanulunk, de nagyon fontos, hogy jól szocializált kutyám legyen így inger gazdagabb környezetben is javára válhat a tanulás és persze a kutyabarátok. A társaságban volt egy korosztályban közel álló ebecske is Fedor a golden retriever kanocska. Fedor 4 hónapos és teljesen ellentéte Sonjának, sokkal talpraesettebb és rendkívül domináns kutyus. Igazi pasi, míg Sonja sokkal finomabb és érzékenyebb. Az érdeklődés a 3 kutyától egyszerre már sok volt neki és mindig a pocakját mutogatta nekik. Aztán ha már nem foglalkoztak vele mindig valamilyen módon felhívta magára figyelmet és játékot kezdeményezett. Kétszer sikerült neki, hogy a szívem a torkomban dobogjon, míg itthon a behívással semmi gond nincs ott rendesen a frászt hozta rám. De akkor eszembe jutott, hogy nem szabad bepánikolnom és magabiztosnak kell lennem. És sikerült, beletelt egy kis időbe, de visszajött. A "nemet" ott is szépen felfogta, mert rögtön rám nézett, de akkor inkább másik irányba ment. Ezen még dolgoznunk kell, de nem vagyok elkeseredve, mert magától jött vissza és nem kellett az egész Érsekkertet átrohanni érte. Ez volt az első alkalom, hogy kint voltunk póráz nélkül idegen környezetben amióta megkapta az oltásait. Szépen dolgozott gyakoroltuk a szemkontaktust és a láb mellett követést valamint az idegen tárgyakhoz való szoktatást. Mindkét kölyök nagyon jól vizsgázott. Amikor feladatban volt a behívás másodszorra gyönyörűen szaladt hozzám.






Másnap osztálytársamat Petrát látogattam meg most már Fannival. Petra a segítségemet kérte, hogy neveljük meg együtt rakoncátlan labradorját Will-t és kutyálkodjunk együtt. Sokáig gondolkodtam melyik kutyát vigyem, mert Sonjanak jó lett volna a kutyázás, de nem ismertem a jellemét és inkább Fannit vittem. Aki talán jobb hatással lehet rá. Will 5 hónapos gyönyörű fekete labrador kan igazán domináns és temperamentumos kutya. Bevált a tervem és úgy érzem használt neki Fanni jelenléte. Igaz izgatottá tette az új kutya jelenléte, de viszonylag hamar kifáradtak. Ugyanakkor egy kölyökről van szó és nem vártam teljes nyugalmat. Ezután Petrával belefogtunk az okításba, ugyanis szeret elkóricálni és kiszaladni a nyitott kapun. A
"maradot" gyakoroltuk és tanácsoltam a klikker módszert illetve a jutalomfalatokat. Kb. 15-20 percig gyakoroltunk és a kapu végig nyitva volt, de Will-t ez már a végére egyáltalán nem érdekelte. Petra anyukája azt mondta olyan vagyok, mint a Szuperdadus csak épp én a kutyanevelésben próbálok tanácsot adni. Ennél nagyobb dicséretet talán nem is kaphattam volna. Sokat tanultam már én is a kutyáimon keresztül és még nagyon sok van hátra, de akkor ott úgy éreztem képes leszek rá. Az ilyen pillanatokért érdemes ezt csinálni és imádom a kutyáimat érte. Tudom lesznek még nehéz időszakok, de nem fogom feladni, hisz ez a mindenem.
Hazaérve bealudtak a kutyák. Néhány variáció az alvásra:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése